نوع مقاله : مقاله علمی- پژوهشی
چکیده
هدف این تحقیق شناسایی ساختار سازمانی دانشگاه بلخ و بررسی و مقایسه آن با نظریه های ساختار سازمانی می باشد. مدیریت آموزشی به عنوان شاخه ی از علم مدیریت با وام گرفتن منابع تئوریک مرهون این علم بوده و با گزار از ساختارهای کلاسیک وارد ساختارهای نوین سازمانی گردیده است. در این نوشته مقدمات و مراحل طراحی یک ساختار سازمان آموزشی با استفاده از منابع، دیدگاه های جدید و پژوهش های انجام شده در زمینه مورد کنکاش و جستجو قرار داده شد و در ضمن ساختار یکی از مراکز آموزش عالی افغانستان (دانشگاه بلخ) با توجه به منابع تئوریک مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت که بیشر ساختار سازمانی این دانشگاه مشابهت با ساختار سه لایه ی کانتزن دارد، با این تفاوت که فعالیت های لایه شماره دوم خیلی محدود است به دلایلی چون، نبود مدیران متخصص آموزشی، سیاستگذاران فنی و حرفه ای، کم بود منابع مالی و اقتصادی، و در کل شرایط امنیتی کشور، تأثیر چشمگیری بر فعالیت های این نهاد گذاشته است.
کلیدواژهها